Firma electrònica

GESTIÓN ADMINISTRATIVA DESDE CUALQUIER LUGAR Y MEJORA DE PROCESOS EN EMPRESAS

La firma electrónica basada en certificado digital es una operación realizada sobre unos datos a los que asocia la identidad del firmante, garantizando el no repudio y asegurando la detección de cualquier cambio o modificación posterior en los mismos. Por datos nos referimos a documentos electrónicos, transacciones, audios, vídeos y en definitiva cualquier información en formato digital.

Por sus características es la herramienta perfecta para la identificación y para expresar la voluntad, el consentimiento o la autoría del firmante por medios electrónicos. Llegando a equipararse legalmente a la firma manuscrita bajo ciertas premisas, con las ventajas que nos aporta el mundo digital. Esas premisas se describen en el Reglamento eIDAS [https://www.boe.es/doue/2014/257/L00073- 00114.pdf], y la principal es que esté basada en certificados digitales cualificados como los que expide la ACCV.

Principals avantatges de la firma electrònica:

  • Augmenta la productivitat i eficiència de l’empresa. Facilita i agilitza els processos i fluxos d’autorització, autoria i supervisió d’una empresa. Açò simplifica l’organització i afavorix l’estalvi de temps mantenint la seguretat tècnica, normativa i legal.
  • Reduïx costos i augmenta espai. S’eliminen els costos convencionals associats a la firma de documents en paper, impressions i gastos d’enviament. A més, es reduïx la quantitat de paper a emmagatzemar en el lloc de treball, afavorint el compromís amb el mig ambiente.
  • Augmenta la seguretat. La firma electrònica millora la seguretat i el compliment normatiu dels registres electrònics que realitzem i disminuïx el risc que els documents siguen manipulats.
  • Millora les relacions amb el client. S’agilitzen els fluxos de treball fent que el client tinga una experiència molt més satisfactòria.

Addicionalment, la firma electrònica basada en certificat digital qualificat juga pels seus características un paper fonamental en l’Administració Electrònica. Així ja pots emprar-la per a realitzar la Declaració de la Renda, sol·licituds en els registres electrònics administratius, petició de la vida laboral, recepció de notificacions electròniques i firma de correus i factures electròniques, entre moltes altres operacions.

val